Typ: Type: | Mi-24V | |
Výrobce: Producer: | Zavod 116 (Завод № 116), Arseněv (Arsenyev), Zavod 168 (Завод № 168), Rostov na Donu (Rostov on Don), | |
Datum výroby: Date of Production: | 27.01.2003 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 087353 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | 27.01.2003-19.06.2019 7353 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 19.06.2019 zničen při nehodě | 19.06.2019 destroyed in crash |
Poznámka: Note: | 04.05.2010 - nouzové přistání do pole, Vrtulník v průběhu cvičení Flying Rhino 2010 pro závadu na hydraulice přistál do pole v prostoru obce Třešť.Závada byla na místě odstraněna specialisty z letiště Náměšť nad Oslavou, které na místo dopravil druhý vrtulník a oba vrtulníky se po opravě závady vrátily zpět na letiště Náměšť nad Oslavou.Nehoda se obešla bez zranění Dne 19.6.2019 musela osádka, kvůli zatím nespecifikovanému problému, s vrtulníkem nouzově přistát do terénu ve výcvikovém prostoru Libavá. Stroj byl při přistání poškozen, a to tak, že sice je zřejmě opravitelný, ale s ohledem na plánované nahrazení a vyřazení strojů tohoto typu nebude pravděpodobně jeho opravení realizováno. Při incidentu se na palubě nacházelo celkem 5 vojáků, z nichž minimálně někteří (pokud ne všichni) měli být lehce zraněni, přičemž nejmíň jeden z nich utrpěl i nějakou zlomeninu/y. Nicméně nebyla potřeba hospitalice. Veřejnost tak mohla tento stroj vidět možná naposled na dnech otevřených dveří letecké základny Čáslav. | 04.05.2010 - emergency landing in the field, Helicopter during the Flying Rhino 2010 exercise due to a fault in the hydraulics landed in the field in the area of the village Třešť. after repairing the defect, they returned to Náměšť nad Oslavou Airport. The accident was avoided without injury On June 19, 2019, due to an as yet unspecified problem, the crew had to make an emergency landing with a helicopter in the terrain in the Libavá training area. The machine was damaged on landing, so that it is probably repairable, but with regard to the planned replacement and decommissioning of machines of this type, its repair is unlikely to be realized. During the incident, there were a total of 5 soldiers on board, of which at least some (if not all) were to be slightly injured, while at least one of them suffered a fracture (s). However, there was no need for a hospital. The public could see this machine perhaps for the last time on the open days of the Čáslav air base. |
Zdroje: Sources: | Секач, Н. А. Боевой вертолёт Ми-24. АвиаКоллеция 2010-09. Foltík, Jakub. Bitevní vrtulník Mi-24. Svět křídel, Praha 2007. ISBN 978-80-86808-39-0. Gordon, J., Komissarov, D. Mil Mi-24 Hind Attack Helicopter, Airlife, Shrewsbury 2001. ISBN 1-84037-238-9. Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9. Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2. czechairforce.com www.valka.cz https://aviation-safety.net/wikibase/226340 ct24.ceskatelevize.cz www.novinky.cz |